Na čem konkrétním ve svém výzkumu pracujete?
Věnuji se mnoha aspektům jazyka - slovní zásobě z hlediska sémantického i pragmatického, ale i gramatice, a to morfologii, opět zejména její sémantické složce, i syntaxi - s důrazem na souhru všech uvedených složek, promítající se do stylových charakteristik textu.
Proč vedete stáže pro středoškoláky a co Vám to přináší?
Jedním slovem radost. Radost z přirozeného zájmu stážistů o předmět zkoumání, nemotivovaný žádným okamžitým ziskem, zato korunovaný zase jen radostí z procesu zkoumání a z jeho mnohdy nečekaných výsledků, zahrnujících i sebepoznání.
Jak jste se dostal/a k vědě a práci v Akademii věd ČR?
Přivedla mě k ní řada nenápadných, relativně okrajových podnětů ze strany dobrých lidí, jež jsem potkával v průběhu všech stupňů studia. Ty daly rozkvést soustředěnému zájmu, posléze vyústily v přizvání na univerzitní půdu a ještě později k vědeckému výzkumu pod hlavičkou AV ČR.